Airbus A330 a já!

Posted on 17.4.2011

AirBus A330 EmiratesNevěřím na náhody, nikdy nesázím a tedy ani nevyhrávám. Pro jednou jsem udělal výjimku a ejhle, byl z toho zážitek jako hrom. Zúčastnil jsem se exkurze do Airbusu A330-200 letecké společnosti Emirates, která ve spolupráci s Letištěm Praha Ruzyně a serverem Planes.cz zorganizovala soutěž. Byl jsem mezi vylosovanými.

všechna slova a zkratky, které v tomto článku použiji jsou pravděpodobně správné, a rozhodně nejsou sprosté. I když by se to mohlo zdát.

Až do nedávna jsem se žádné soutěže nezúčastnil. Jednak proto, že jsem většinou pracoval pro pořadatele soutěží, a také proto, že jsem měl povědomí o tom, jak občas losování výherců probíhá.
O to větší překvapení pro mě bylo, když jsem zkusi své štěstí a poslal správné odpovědi k soutěži pořádané leteckou společností Emirates a serverem věnovaným letectví Planes.cz.
Jak se říká „štěstí sedlo zase jednou na vola“.

business třídaLetuška v popředí a A330 v pozadíPilotní kabinaV dešti a za oknem

 

 

fotky z exkurze A330-200 spol. Emirates

Tedy stal jsem se jedním z výherců a měl možnost se zapojit do exkurze jednoho z největších letadel, které na Letiště Praha Ruzyně pravidelně létá.

Airbus A330-200, letecké společnosti Emirates.

Den „D“ byl stanoven na sobotu 25.9.2010, po krásném pracovním týdnu nám počasí vůbec nepřálo, ale co na plat. Zkazit jsme si rozdodně nic nenechali.

AirBus A330 Emirates na LKPR

Takhle ten krasavec vypadá v celé své kráse, zblízka a když je pěkné počasí

Po setkání všech zainteresovaných lidí jsem rychle pochopil, že jsem se ocitl ve skupině krásných bláznů, kteří se častovali různými historkami a konverzovali na témata typu „chtělo by to nasadit tripl sedmu“, „jaký že to má seet? tři-čtyři-tři? no to je superdobytčák“, „kterou sedm-čtyři-sedmou jsi letěl, tou krátkou nebo dlouhou?“ a tak podobně.

Ze svých amatérských pozorování a snahou zasazování do kontextu jsem tušil o čem se baví, a vlastně jsem ani nepostřehl, že jsme se přesunuli od check-inu přímo ke [gejtu].
Letadlo už stálo na místě a poslední cestující vystupovali. Dostali jsme pokyn, že na palubu budeme moci až za pár minut, a tak jsme si čas zkrátili dalším focením letadla ze všech stran a úhlů a vtipokováním na téma jak se v letadle schovat, jak se podívat tam či onam, případně úvahami o potřebě se nechat vyfotit v motoru.

Naše průvodkyně mezi tím s kapitánem letadla vyjednávala o možnosti se podívat do kokpitu. Přeci jen, bezpečnost je bezpečnost a ani dnes to není samozřejmostí. Můžu říct, že uspěla, takže jsem i já byl poprvé v životě v pilotní kabině!

Letadlo se stále uklízelo, takže jsme si mohli důkladně prohlédnout pouze přední část, ale myslím, že to bylo i tak super. To nejdůležitější je totiž právě vpředu. Business class a především ta pilotní kabina 🙂

Co vám budu vyprávět, bylo to úúúúžasný! Je vidět že na pohodlí se v businessu klade opravdu velký důraz.
Pak jsem si dopřál pár vykouknutí z otevřených dveří a zamířil k pilotům.

Byly tam již oba a velice ochotně se mám věnovali a povídali s námi. Musel jsem rychle oprášit angličtinu, abych jim stačil 🙂 Čas utíkal hrozně rychle ale mě připadalo že tam jsem věčnost. Byl to opravdu krásný žážitek.

Když jsme si letadlo prohlédli a zevrubně se na všechno vyptali, vydali jsme se (podle původního plánu) k dalšímu bodu – exkurzi VIP salonků. Jenomže… V tom zasáhla jedna z našich průvodkyň, která zastupovala Letiště Praha a ohlásila změnu plánu a trasy.

Zamířili jsme k místu, kam se jen tak někdo nedostane. Vydali jsme se do místa řízení pozemních pohybů. Tedy tam, kde se rozhoduje o tom kdy a kam které letadlo „zaparkuje“, kdy se vysunou nebo zasunou „choboty“ (to jsou ty pohyblivé rukávy, kterými chodí cestující do letadla). A vůbec koordinují celkový proces na letišti.

Od tamtud jsme pak již opravdu zamířili k salonkům. Nejprve jsme navštívili VIP salonek Menzies Aviation, který zatím stále využívá i Emirates. Pokračovali jsme pak do VIP salonku ČSA, a zakončili jsme ve VIP salonku VIP Service Club Continental, který byl nejen posledním salonkem, ale i závěrem naší exkurze.

V šedi začínajícího podzimu, to byl skutečně zážitek s velkým „Z“. Proto všem ještě jednou doporučím prohlédnout si fotky z celé akce.

Poslední co ještě zmíním, zůstaňte naladěni. Mám totiž zprávy, že brzy se objeví celá řada dalších (a možná i kvalitnějších) fotek z celé akce, včetě skupinového fota s kapitánem. Budu o tom samo s sebou informovat.


No Replies to "Airbus A330 a já!"