Náš zákazník, náš pán, pouze do chvíle, než nakoupí

Posted on 23.1.2015

Aneb příběh, kterak zákazník naivně v následnou pomoc věřil. Dokud vybíráte a zvažujete nákup výrobku či služby, mohou se pro vás přetrhnout, ale jakmile koupíte, slehne se po nich zem.

Dva kamarádi. Oba si na Vánoce koupili Tablet. Značka nyní nehraje roli, ale dostanu se k ní později.

Můj kamarád věnoval výběru tabletu, porovnávání parametrů, průzkumům trhu a získávání detailních informací všeobecně hromadu času a energie. Koupil tablet a je spokojený.

Já jsem si vybral tablet. Po domácí poradě rozhodovala velikost v palcích, značka, provedení, výdrž baterie. Jen tak pro zajímavost jsem nastudoval několik tématických webů a diskusních fór na téma verze instalovaných verzí Android a rozdílů mezi nimi.

S pocitem že “už vím” a vědomím, že po UpDate na potřebnou verzi dosáhnu požadovaných funkcionalit jsem zakoupil svůj tablet.

Pod stromečkem slavnostně rozbalil, provedl upDate z verze 4.2.2. na “nejnovější” 4.4.2. a….

Ejhle. tablet píše, že běží na Androidu nejaktuálnějším co může být, hlásí se jako 4.4.2., ale vypadá, chová, funguje jako stará 4.2.2.

I obrátil jsem se na prodejce. Prodejce konstatoval, že v propozicích má pouze napsáno, že u něj prodávané zboží běží na SW, který je předinstalovaný a že víc neví.

I obrátil jsem se na značkovou prodejnu (v Praze). Tam jsem se dozvěděl, že jsem si koupil “minulou generaci” a že oni mi podporu nedají. Nic méně se mám obrátit na značkový – toto je důležité – na značkový servis.

I obrátil jsem se na značkový servis (v Praze). Tam mi odpověděli cituji “jelikož u nás servisujeme pouze řadu Think a Váš tablet je z řady IDEA, obávám se, že Vám s tímto nebudu schopen pomoci. Bohužel s Yoga tablety nemáme téměř žádné zkušenosti, jelikož jak jsem psal je záručně neservisujeme.”

Taže závěr? ano mám svůj tablet Lenovo Yoga (první generace) tablet je krásný, funkční, dělá to co od něj chci. Téměř. až na “maličkost”, že nemůžu využívat některé chtěné funce Android systému 4.4.2. Holt jsem se měl více věnovat výběru, ověřování, hledání a ptaní se. Ale kde na to mám brát čas?

Takže příště, když se budu rozhodovat, tak také podle rozsahu a kvality servisních možností a služeb. A důsledně zvážím, zda zrovna značka Lenovo :-/

PS: pokud byste někdo věděl jak na to, aby můj Android 4.4.2 dokázal zařídit uživatelské profily, štědře se vám odvděčím.


No Replies to "Náš zákazník, náš pán, pouze do chvíle, než nakoupí"